SMW in de praktijk

Annet Anvelink-Iken
schoolmaatschappelijk werker
"De intern begeleider meldt een kleuter aan, Halim. Hij heeft een zeer korte spanningsboog en kan geen speelgoed delen. Er volgt een gesprek met de moeder. Zij herkent het gedrag ook thuis. Ik stel voor om Halim en zijn moeder kennis te laten maken met de speel-o-theek. Hier leert Halim samen spelen met andere kinderen. Zijn moeder krijgt tips om hem hierin te begeleiden en welk speelgoed goed aansluit bij zijn leeftijd.” (de naam Halim is fictief)

SMW op school

Partners

Schoolmaatschappelijk werkers hebben veel kennis van de sociale kaart van hun stadsdeel om u gericht door te verwijzen naar relevante organisaties, zodat problemen met uw kind snel aangepakt kunnen worden.

Handige links

Onderstaand treft u een aantal handige links aan van websites van partners, waar u meer specifieke informatie kunt vinden van de organisaties.

Uiteraard zijn er nog veel meer partners, zoals jeugdteams, sociale wijkzorgteams, huisartsen, schoolartsen en uiteraard de scholen zelf.